Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Geen excuus nodig voor een massage!

Er zijn veel goede redenen voor een massage. Een excuus verzinnen waarom jij een massage verdient? Dat is nergens voor nodig! Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat massage bevorderlijk is voor de gezondheid en zelfs allerlei specifieke klachten kan verhelpen. Veel mensen zien daarom massage niet enkel meer als een luxe verwenmomentje, maar eerder als een noodzakelijk onderdeel van het zorgdragen voor hun eigen gezondheid. Er is dus absoluut geen excuus nodig voor een massage!

1. Massage bij herstel van spierpijn en sportblessures.

Een grote reden om een massage te ondergaan, is het feit dat massage zorgt voor spierherstel na een inspanning. Door een sportmassage wordt de bloedsomloop gestimuleerd en worden opgehoopte afvalstoffen in de spieren effectiever afgevoerd. Als deze afvalstoffen onvoldoende worden afgevoerd ontstaat er spierpijn.

Ook na blessures kan een sportmassage effectief zijn, maar dan wel pas na de acute fase van de blessure als de spier voldoende hersteld is. Raadpleeg bij twijfel eerst een arts!

Wil je niet wachten tot na het sporten, kan een sportmassage ook effectief helpen voor het sporten. Het kan zo de belastbaarheid van de spieren verbeteren, zodat je blessures voorkomt.

Wil je meer te weten komen over sportmassage, of over de mogelijkheden binnen onze praktijk klik dan hier.

2. Massage tegen migraine.

Migraine is een veelvoorkomende neurologische aandoening. Het is een ware kwelling en kan gepaard gaan met kloppende of bonzende hoofdpijn, vermoeidheid, misselijkheid en overgevoeligheid aan licht en/of geluid. De verschillende symptomen komen niet bij iedereen voor.

Onderzoekers van de University of Auckland deden in 2006 onderzoek naar het effect van massage op personen met zware hoofdpijn. Nadat deze mensen enkele weken massages kregen, melden ze dat ze minder last hadden van migraine en meer rustgevende slaap kregen.

Een van de vele oorzaken van migraine is de aanwezigheid van triggerpoints.

Binnen onze praktijk raden we de therapeutische massage of de therapeutische stoelmassage aan voor mensen die op regelmatige tijdstippen te kampen krijgen met migraine.

3. Massage tegen stress.

Stress… stress… stress…. Iedereen kent het wel! In het dagelijkse leven is stress niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Een massage vermindert gevoelens van angst, depressie en emotionele spanning en zorgt bovendien voor rust, kalmte, zelfvertrouwen, blijdschap en energie.

Kortom, een massage geeft zowel een fysieke als een mentale boost!

Een ontspanningsmassage of samudra-massage laten je even ontsnappen uit de wereld van stress. Even geen kopzorgen, even geen gejaag, enkel rust en ontspanning.

Zit je stresslevel al zo hoog dat het zich uit met fysieke klachten, dan is een therapeutische massage een weldaad!

4. Massage laat je er jonger uitzien.

Massage houdt je jong! Hoe jong (of oud) iemand eruit ziet, wordt vaak afgelezen aan de conditie van de huid. Massage is een ideale behandelwijze om de huid een boost te geven. Je huid wordt strakker, gezonder en zichtbaar jonger.

Massage stimuleert de bloedtoevoer naar de huid en tevens ook de lymfedrainage. Hierdoor wordt de huid beter gevoed en vinden afvalstoffen sneller hun weg naar buiten.

5. Massage tegen infecties

Een massage versterkt het immuunsysteem en zal je weerstand tegen ziektes verhogen. Doordat afvalstoffen je lichaam sneller zullen verlaten, krijg je ook een enorme energieboost.

Na een massage ligt de hoeveelheid witte bloedcellen in je bloed hoger. Deze witte bloedcellen helpen om infecties en virussen te bestrijden. Ook verlaagt massage het stresshormoon, genaamd cortisol. Als cortisol te lang in het lichaam aanwezig is, is dat ongunstig voor de weerstand.

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail